Mýty a fakta v aromaterapeutické biokosmetice

Mýtus č. 1: "SÓJOVÝ OLEJ DO AROMATERAPEUTICKÉ BIOKOSMETIKY PATŘÍ".

ŽÁDNÁ SÓJA

Sójový olej bývá často běžnou součástí mnoha výrobků přírodní aromaterapeutické kosmetiky a biokosmetiky. Pozor na to! Díky zpracování oleje lisováním za tepla a rafinací je zbaven téměř všech prospěšných látek. Jediným a bohužel zásadním důvodem jeho použití je tedy nízká cena a snadná dostupnost. Výrobci sójový olej do kosmetiky přidávají poze za účelem umělého snížení výrobních nákladů produktu. Vyvarujter se proto výrobků, u kterých na etiketě objevíte položku "glycine soja oil".

Mýtus č. 2: "FIALOVÉ SKLO JE NEJLEPŠÍ PRO UCHOVÁVÁNÍ BIO ROSTLINNÝCH OLEJŮ".

ŽÁDNÉ FIALOVÉ SKLO

Někteří výrobci aromaterapeutické kosmetiky plní oleje do dražšího fialového skla. Zdůvodňují to jeho údajnými blahodárnými účinky na rostlinné oleje. Pravda je však taková, že fialové sklo propouští UV záření, které může olej znehodnotit a způsobit jeho žluknutí. "Fialové sklo" je pouze uměle vytvořený marketingový pojem zvyšující cenu výrobku. Fialové sklo je dle výzkumu zcela nevhodným obalovým materiálem pro rostlinné oleje. 

Mýtus č. 3: "VŠECHNY OLEJE V AROMATERAPEUTICKÉ KOSMETICE JSOU LISOVANÉ ZA STUDENA."

STOP CHEMICKÉ RAFINACI

Není pravda! Naopak, často se setkáváme s oleji - např. sójovým, které jsou rafinované. Jaký je tedy rozdíl mezi lisováním za studena a chemickou rafinaci? Rafinováním se ze suroviny odstraní téměř všechny prospěšné látky. Olej je zcela zbaven chuti, vůně i barvy. V kvalitním aromaterapeutickém produktu by se takový olej vůbec neměl objevit. Lisování za studena naopak veškeré blahodárné látky zachovává a k zákazníkovi se tak dostane jen to nejlepší. 

PROČ JE DOBRÉ ČÍST ETIKETY? 

S rostoucí nabídkou různých "aromaterapeutických" produktů má zákazník stále těžší orientaci ve výběru skutečně kvalitního přírodního výrobku. Na které položky na etiketách by si měl zákazník dát pozor? 

  • glycine soja oil  - velmi levná háhražka kvalitních olejů lisovaných za studena
  • parafinum liquidum neboli minerální olej - produkt vyráběný z ropy
  • parabeny - chemické sloučeniny přidávané do kosmetiky jako konzervanty

PROČ VYBÍRAT VÝROBKY ZNAČKY SALOOS

  • Při výrobě zásadně NEPOUŽÍVÁ jako plnidlo levný sójový olej 
  • Do svých produktů používá výhradně nejkvalitnější rostlinné oleje a bio oleje lisované za studena
  • Filozofií značky Saloos je vývoj výrobků s co největším množstvím biosložek
  • Neklame zákazníky atraktivními marketingovými pojmy jako je např. "fialové sklo", "lisování za tepla" apod.
  • Produkty značky Saloos jsou dnes nejžádanějšími v oblasti přírodní aromaterapeutické biokosmetiky.
  • Ryze české značce Saloos se jako prvnímu výrobci podařilo splnit náročné podmínky pro udělení certifikace CPK bio. Saloos je tak vůbec prvním výrobcem certifikované biokosmetiky v ČR.